Legtöbbünk rostszegényen táplálkozik, pedig hallhattuk már a szakértőktől elégszer: a rostok elősegítik a megfelelő emésztést. Íme néhány további ok, amiért nem szabad elhanyagolni legalább napi 20-30 gramm bevitelét. A naponta fogyasztott élelmiszerek többnyire nem fedezik a megfelelő mennyiséget.

Gyakori éhségérzet

éhségFogyókúra esetén a szokásos táplálkozásunk mellett javasolt a gyümölcs és barna rizs fogyasztása. Az elégnek nem mondható rostbevitel, függetlenül attól, hogy fehérjében gazdag-e vagy sem, éhségérzetet kelt. Fogyasztása eltelít, így az éhség is csak később érezhető.

Székrekedés

A rost, amint áthalad a bélrendszeren, segíti a felesleges anyagok távozását. Lassul az emésztés folyamata, ha nem fogyasztunk eleget belőle. Étrended legyen rostban gazdag. Ha ez akadályba ütközik, segítség lehet egy rost tabletta vagy rost ital fogyasztása is.

Vércukorszint változások

Az energiát adó ételek fogyasztása után nagyszerűen érzed magad, nem sokkal később ugyanakkor fáradtság, bágyadtság tapasztalható. Ennek oka a vércukorszint emelkedése, majd hirtelen csökkenése. A vércukorszint ingadozás komoly egészségügyi kockázatot jelent, ha a cukorbetegségre gondolunk. blood-sugar-control

Magas koleszterinszint

A rostok fogyasztásával megelőzhetjük a magas koleszterinszint kialakulását. A rost, amint a bélrendszeren halad át, magához vonzza a koleszterint, így az könnyedén kiürül a szervezetből. A megfelelő mennyiségű rost fogyasztása csökkenti a szívroham kockázatát is.